My Scrapbook: June 2010

Thursday, June 24, 2010

Masih Suami-isterikah dialam Akhirat kelak?

1. Wanita yang meninggal dunia sebelum berkahwin. Wanita yang meninggal dunia sebelum berkahwin akan dikahwinkan oleh Allah SWT di syurga kelak dengan seorang lelaki di kalangan ahli syurga. Rasullullah SAW bersabda " Tiada si bujang di dalam syurga" (Muslim). Ini kerana ada juga lelaki belum berkahwin yang meninggal dunia.


2. Wanita yang meninggal dunia setelah diceraikan dan tidak berkahwin Sesudahnya. Wanita ini juga akan dikahwinkan oleh Allah SWT dengan lelaki daripada ahli syurga.

3. Wanita yang meninggal dunia sedangkan suaminya tidak masuk syurga. Begitu juga wanita yang meninggal dunia yang masuk syurga sedangkan suaminya tidak masuk syurga, akan di kahwinkan oleh Allah dengan seorang daripada lelAki yang masuk syurga.

4. Wanita yang meninggal dunia setelah berkahwin. Wanita ini akan berada bersama suaminya di syurga kelak sekiranya suaminya masuk syurga.

5. Wanita yang kematian suami dan tidak berkahwin sesudahnya. Wanita ini akan tetal bersama suaminya yang dikahwini di dunia sekiranya suaminya masuk syurga.

6. Wanita yang kematian suami dan berkahwin sesudahnya Wanita yang kematian suami dan berkahwin lain akan bersama lelaki yang terakhir dikahwininya di dunia tidak kira berapa kali di aberkahwin. Suami yang terakhir adalah suaminya di syurga sekiranya suami itu menjadi ahli syurga. Rasullullah SAW bersabda. "wanita adalah kepunyaan suaminya yang terakhir". "wahai tuhan ku tak layak kesyurgamu ...namun tak pula aku sanggup keNerakamu....kami lah hamba yang mengharap belas darimu ...."ya allah jadikan lah kami hamba2 mu yang bertaqwa..ampunkan dosa2 kami .kedua ibubapa kami .dosa semua umat2 islam yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia"


DI DLM BERSAHABAT...
Apabila bersahabat, diri sendiri & sahabat harus mempunyai tanggungjawab & punya harapannya sendiri. Antaranya ialah :-

1 . Ketahanan bergurau senda, adat bergurau terlebih usik. Pastikan kita & sahabat saling boleh menerima gurauan oleh itu berfikir dahulu sebelum ianya berlaku.

2 . Jgn terlalu celupar atau mengkritik, kita sendiri tidak semestinya bagus dan betul.

3 . Jgn terlalu mengambil tahu hal peribadi org terdekat dgn sahabat spt tunang, isteri/suaminya atau kaum keluarganya.

4 . Perkara sensitif spt gaji, kenaikan pangkat & hutangnya usah ditanya.

5 . Pandai menyimpan rahsia terutama hal peribadi spt rumahtangga atau hubungan suami isteri sahabat.

6 . Terima kekurangan & keburukan sahabat seadanya. Cuba lihat nilai positifnya dan lihat diri sendiri, diri kita tidak tentunya baik.

7 . Bijak menyesuaikan tutur kata dgn emosi sahabat. Jangan cakap mengikut sedap mulut tanpa memikir kesannya kepada sahabat.

8 . Berita baik atau berita sedih sahabat, biarlah dia sendiri memberitahu rakan lain walaupun kita sudah mengetahui. Ini tanda kita menghormatinya. Jangan terlalu busy body dengan cerita kehidupan sahabat kita tanpa memikir kesannya kepada sahabat kita.

9 . Menghormati hak & kehidupan peribadi sahabat. beri peluang sahabat bersendiri. Jikalau terlalu berdampingan, mungkin menjemukan & kita hanya menyekat perhubungan dgn insan lain.

10 . Jika salah seorg marah, beri peluang dia melepaskan amarah di hati.Jgn dibalas, berdiam & tunggu hingga dia reda & sejuk. Pasti hubungan akan kembali spt biasa. Manusia harus menerima hakikat setiap org ada lautan hati yg pasang surut.

11 . Sewaktu sahabat sedang marah, elok mendiamkan diri. Jikalau dia mengomel, dengar & angguk. Itu lebih baik dpd membuat komen. Ia boleh memburukkan keadaan.

12 . Jangan memburukkan sahabat di hadapan orang lain dan membanggakan diri dengan mengadakan cerita i.e. kekayaan, kecantikkan dan sebagainya. Bangga diri tidak membawa kita ke mana-mana sebaliknya bersyukur dgn apa yang dikurnia oleh Allah s.w.t Rasulullah s.a.w. bersabda: "Sesungguhnya hati manusia akan berkarat sebagaimana besi yang dikaratkan oleh air." Bila seorang bertanya, "Apakah caranya untuk menjadikan hati-hati ini bersih kembali?" Rasulullah s.a.w. bersabda, "Selalulah ingat mati dan membaca Al Quran."

Sempena Rejab, Sya'ban, Ramadhan

Marilah kita mula menghayati ketika kita duduk di antara dua sujud semasa solat..Dengan rendah hati nyatakanlah permohonan ampun kepada Allah

Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)

Warhamni (sayangi aku)

Wajburnii (tutuplah aib-aibku)

Warfa'nii (angkatlah darjatku)

Warzuqnii (berilah aku rezeki)

Wahdinii (berilah aku petunjuk)

Wa'Aafinii (sihatkan aku)

Wa'fuannii (maafkan aku)

Setelah selesai, diamlah sejenak lalu sampaikan rasa syukur kita

Semua Ciptaan Allah SWT Akan Hancur Kecuali 8 Perkara

Apabila berlaku Kiamat semua ciptaan Allah SWT akan hancur kecuali 8 perkara Allah SWT tetap kekalkan :
1. Arasy Allah SWT.
2. Luh Mahfuz.
3. Kursi.
4. Qalam.
5. Roh.
6. Tulang Sulbi.
7. Syurga.
8. Neraka.

Wednesday, June 23, 2010

The Amazing Cucumber

This information was in The New York Times several weeks ago as part of their "Spotlight on the Home" series that highlighted creative and fanciful ways to solve common problems.

1. Cucumbers contain most of the vitamins you need every day, just one cucumber contains Vitamin B1, Vitamin B2, Vitamin B3, Vitamin B5, Vitamin B6, Folic Acid, Vitamin C, Calcium, Iron, Magnesium, Phosphorus, Potassium and Zinc.

2. Feeling tired in the afternoon, put down the caffeinated soda and pick up a cucumber. Cucumbers are a good source of B Vitamins and Carbohydrates that can provide that quick pick-me-up that can last for hours.

3. Tired of your bathroom mirror fogging up after a shower? Try rubbing a cucumber slice along the mirror, it will eliminate the fog and provide a soothing, spa-like fragrance.

4. Are grubs and slugs ruining your planting beds?
Place a few slices in a small pie tin and your garden will be free of pests all season long. The chemicals in the cucumber react with the aluminum to give off a scent undetectable to humans but drive garden pests crazy and make them flee the area.

5. Looking for a fast and easy way to remove cellulite before going out or to the pool?
Try rubbing a slice or two of cucumbers along your problem area for a few minutes, the phytochemicals in the cucumber cause the collagen in your skin to tighten, firming up the outer layer and reducing the visibility of cellulite. Works great on wrinkles too!!!

6. Want to avoid a hangover or terrible headache?
Eat a few cucumber slices before going to bed and wake up refreshed and headache free. Cucumbers contain enough sugar, B vitamins and electrolytes to replenish essential nutrients the body lost, keeping everything in equilibrium, avoiding both a hangover and headache!!

7. Looking to fight off that afternoon or evening snacking binge?
Cucumbers have been used for centuries and often used by European trappers, traders and explores for quick meals to thwart off starvation.

8. Have an important meeting or job interview and you realize that you don't have enough time to polish your shoes? Rub a freshly cut cucumber over the shoe, its chemicals will provide a quick and durable shine that not only looks great but also repels water.

9. Out of WD 40 and need to fix a squeaky hinge?
Take a cucumber slice and rub it along the problematic hinge, and voila, the squeak is gone!

10. Stressed out and don't have time for massage, facial or visit to the spa? Cut up an entire cucumber and place it in a boiling pot of water, the chemicals and nutrients from the cucumber with react with the boiling water and be released in the steam, creating a soothing, relaxing aroma that has been shown the reduce stress in new mothers and college students during final exams.

11. Just finish a business lunch and realize you don't have gum or mints?
Take a slice of cucumber and press it to the roof of your mouth with your tongue for 30 seconds to eliminate bad breath, the phytochemcials will kill the bacteria in your mouth responsible for causing bad breath.

12. Looking for a 'green' way to clean your faucets, sinks or stainless steel?
Take a slice of cucumber and rub it on the surface you want to clean, not only will it remove years of tarnish and bring back the shine,but is won't leave streaks and won't harm you fingers or fingernails while you clean.

13. Using a pen and made a mistake? Take the outside of the cucumber and slowly use it to erase the pen writing, also works great on crayons and markers that the kids have used to decorate the walls!!

Tuesday, June 22, 2010

5 Hikmah Beristighfar

1.Menghidupkan jiwa yang resah.
2.Mendekatkan diri kepada Allah SWT.
3.Meningkatkan ketaqwaan kepada Allah SWT.
4.Membenteras tipu daya syaitan.
5.Memperolehi kemuliaan dan anugerah Allah SWT dalam kehidupan di dunia dan akhirat.

Wednesday, June 16, 2010

5 Syarat Untuk Melakukan Dosa

1-Jika hendak lakukan dosa, maka lakukanlah di tempat yang Allah SWT tidak dapat melihat kamu.
2-Lakukanlah dosa diluar bumi Allah SWT.
3-Janganlah makan rezeki Allah SWT.
4-Jika kamu lakukan dosa, lalu Malaikat datang menjemput kamu, maka jangan kamu ikut malaikat tersebut.
5-Apabila kamu membaca buku catatan amalan kamu, maka kamu tolaklah dengan hujjah-hujjah kamu dengan apa yang telah tercatit dalam buku catatan tersebut.

Tuesday, June 15, 2010

Kelebihan bulan rejab

Sabda nabi S.A.W : “Sesungguhnya bulan Rejab itu bulan Allah, bulan Syaaban itu bulanku dan bulan Ramadhan bulan umatku.” Bulan Rejab adalah salah satu bulan yang sangat dimuliakan dalam Islam. Pintu rahmat daripada Allah terbuka luas bagi hamba-hambaNya yang inginkan kesejahteraan jiwa dan ketenangan fikiran. Berikut merupakan kelebihan bulan Rejab:
1. malam awal Rejab mustajab Doanya
2. puasa sehari pada bulan Rejab mendapat pahala syurga yang tertinggi (Firdaus).
3. Puasa 2 hari dilipatgandakan pahalanya
4. puasa 3 hari mendapat dijadikan parit yang panjang yang menghalang dia ke neraka (panjangnya setahun perjalanan)
5. puasa 4 hari diafiatkan daripada bala dan daripada penyakit yang besar-besar dan daripada fitnah dajal di hari kiamat
6. puasa 5 hari aman dari azab kubur
7. puasa 6 hari keluar dari kubur bercahaya mukanya
8. puasa 7 hari ditutup daripadanya 7 pintu neraka
9. puasa 8 hari dibuka baginya 8 pintu syurga
10. puasa 9 hari keluar dari kuburnya lalu menyeru ‘Lailahaillallah' tidak ditolak dia dari memasuki syurga
11. puasa 10 hari, Allah jadikan baginya hamparan perhentian di Titian Sirotulmustaqim pada tiap-tiap satu batu.
“Kembalilah kepada Tuhan kamu dengan memohon keampunan dari dosa-dosa kamu dan hindarkanlah perbuatan maksiat dalam bulan mulia iaitu bulan Rejab.”

REJAB bulan menabur benih. SYAABAN bulan menyiram tanaman. RAMADAN bulan menuai.
REJAB menyucikan badannya. SYAABAN menyucikan hatinya. RAMADAN menyucikan rohnya
REJAB bulan taubat. SYAABAN bulan muhibbah. RAMADAN dilimpahi pahala amalan.

Friday, June 11, 2010

Overnite @ my house

Malam tadi singgah rumah kakak ipar tengok2kan anak2 dia sementara dia ke Sri Lanka. Aku cuba ajak mereka tidur kat rumah aku tp tak sangka lak ada sambutan kali ni, selalu tu tak nak aja. Inilah buat pertama kalinya, Amira, Azim & Aisya datang dan tido kat rumah aku. On the way nak balik rumah tu, Aisya berkali2 ckp seronoknyer nak tido rumah makngah..hehehe..we all pun singgah la ke Family Store, beli aiskrim kon..so masing2 dapat la sorang satu termasuk la aku & hubby pun ikut makan jugak..berulang kali ucap thank you..baik betul bahasa diorang..syok pulak melayan kerenah diorang. Sampai rumah si Aisya asyik nak main geletek2, Azim & Amira gilir2 pulak main games kt facebook sambil tengok Doremon..Amira bercerita bukan main semangat lagi..aku ni angguk2 & ketawa je la..buat macam paham tp sebenarnyer apa pun aku tk paham dia citer tu..hentam saja la labu!! hehe..

Baru aku perasan, Azim ni penakut rupanya..nak masuk bilik air pun tk berani tutup pintu sebab ada tingkap kt belakang tu..tp nak bukak seluar kat luar malu pulak..so camna? last2 aku tunggu la depan pintu bilik air tu..baru la ok..hehe..Dah pukul 11 lebih suruh la diorang tido..ok la masing2 ambik tempat..bukak lampu luar kt meja makan tu..kononnyer nak kasi senang la tido dalam bilik..rupanyer..lampu kena bukak..Azim takut gelap..macam2 hal..so sementara nak tunggu diorang lena aku ni sempat la tengok facebook jap..tp dalam masa tu dok dengar org dok berbisik2, ketawa2..sapa lagi..budak2 bertiga tu la..last2 semua keluar..'tak boleh tido la makngah" hehe.. 

Masa berlalu..hampir kul 12 malam, aku dah mengantuk ni..so tinggalkan hubby la layan diorang pulak.. rebah je badan kat katil aku dah tak sedar apa dah. Pagi tadi bila aku bangun tengok diorang masih lena..rupanya hubby temankan diorang tido, lepas dah lena baru hubby keluar dari bilik tengah tu..seronok juga sesekali ada budak2 kecik kat rumah ni..memang la banyak ragam tapi aku pun dapat belajar dari diorang. Hopefully lepas ni boleh la ajak diorang lagi.. kebetulan pulak sekarang cuti sekolah dan esok pun memang dah plan nak bawa anak2 buah ke Port Dickson, sewa apartment untuk 2 malam, pandai kakak ipar aku ni..sampai hari ni belum bagitau kat diorang plan ni..hehe...aku yang tua ni pun tk sabar nak pergi, inikan pulak budak2. so, hope we will enjoy our time there..it's gonna be our 1st big family outing..best!!

Wednesday, June 9, 2010

Benefits of fruits on skin

This fruit is the best bet when it comes to skin care, papaya is a good source of Vitamin A and papain. Vitamin A acts as an anti-oxidant, while the papain breaks down inactive proteins and removes dead skin cells. The best feature of the fruit is its low sodium quality. Since the salt content is less, the water retention is also little. The result is an overall hydrated skin. Rub mashed papaya on cracked heels to remove dead cell and make feet softer. Papaya- rich in papain enzyme and Vitamin A, is the best treatment for exfoliating your skin. For having a fresh and glowing skin apply mashed papaya and 3 teaspoons of aloe vera gel and massage all over your body monthly. Leave on your skin for no more than five minutes and rinse thoroughly. Use it with caution for the first time as it may sometimes irritate sensitive skin.


Apple is a great source of fibre which keeps the bowels clean, ensuring skin that is free of acne and boils. It is also loaded with phytochemicals that have properties similar to anti-oxidants. Studies have also shown that eating apples regularly can reduce wrinkles and fine lines. Mix a gated apple with honey and apply on your face for five minutes for a hydrated, stress free skin.

Apples are a great conditioner and toner for your skin. They have amazing skin-healing powers and have been used as a beauty aid for centuries. Add a cup of apple juice to your bath to cleanse and soften your skin. The juice of apple can be used as a breathe freshener too. Apple juice when applied to your hair scalp can prevent dandruff. Use as a final rinse after shampooing your hair. Also, remember, apples are filled with pectin - essential for fighting the dreaded acne.


Peach is packed with potassium and flavonoids apart from Vitamin A. It helps revitalising and hydrating epidermis. The antioxidants help wounds recover faster and prevents signs of early ageing. Grate one peach, mix with sugar and use as a face scrub. Peaches are highly emollient and perfect for dry skin types. Mash a fresh peach and combine with a tablespoon of plain yogurt to make a smooth paste. Apply on the skin and leave it on for 20 mins and then rinse off with warm water. Your skin will feel moisturized and supple to the touch.


This fruit belongs to the citrus family and is best know for its astringent and toning properties. Rub fresh orange peel on your skin to tighten it and lighten the colour. Another useful tip is to take the juice of 2 oranges and freeze it in an ice tray. Rub your face with frozen orange juice cubes. It will instantly freshen you up and lift up the tiredness from your face. The juice will give your dull and oily face an instant sheen. Oranges are a good source of Vitamin C which is known to improve the skin texture and color


A classic home beauty ingredient. Lemons are used to cleanse and freshen the skin and hair. Use lemon slices to soften rough skin spots such as elbows and heels. Lemon slices also help deodorize and mix a few teaspoons of lemon juice in your bath and you will feel fresh the whole day. Lemon juice can be added to your favourite cleanser or shampoo to refresh and tone your scalp. It also helps prevent dandruff. Lemon rinds can be rubbed on to scars as it aids healing. Lemon is a ,natural bleach it can help to fade out dark spots and acne scars too.


Pomegranates are excellent for oily and combination skin. Rich in AHA, pomegranate juice can be used as an astringent and is also a natural toner. Crush pomegranate seeds and use it as a scrub for skin care, this will remove excess oil and make your skin look fresh. Massage pomegranate juice on your face for around 10 minutes and then wash off for an instant glow. Like oranges pomegranates also contain Vitamin C and folic and numerous antioxidants. It also has anti-inflammatory properties and helps in building up the immune system


Banana is a great emollient for your skin and hair. They are rich in protein and natural fats and can be used on all skin types. An easy facemask that will make your skin supple is to apply mashed banana all over your skin and leave it on for 2o minutes, rinse off with warm water and moisturize after that. Mashed banana also makes a wonderful hair conditioner when mixed with a 1 tablespoon of honey. Perfect for keeping hair beautiful even if dyed regularly.


Like papaya, pineapples are great skin softeners, which cleanses and rejuvenates dull and dry skin. Use pineapple slices on rough skin spots like knees, elbows, and heels. Use a slice of pineapple as you would a sponge or loofah to scrub your body in the bath or shower.

Tuesday, June 8, 2010

Ibrahim bin Adham menyatakan 10 sebab mematikan hati

1.Ia mengetahui Allah SWT namun ia tidak tunduk dan patuh kepadaNya.
2.Mengetahui Rasul namun tidak mengikuti petunjuk dan sunnahnya.
3.Mengetahui Al-Quran namun tidak mengamalkannya.
4.Menikmati nikmat yang telah dianugerahkan Allah SWT namun tidak mensyukuri akan nikmatNya tersebut.
5.Mengetahui Syurga namun tidak meminta mengharapkannya serta melakukan sebab-sebab yang dapat menuju padanya.
6.Mengetahui Neraka, namun tidak menjauhi sebab-sebab menujunya.
7.Mengenal dan mengetahui syaitan namun tidak menjauhi dan malah terpujuk rayuannya.
8.Mengetahui akan kematian namun tidak mempersiapkan diri untuk menghadapinya.
9.Melihat dan mengebumikan jenazah, namun tidak mengambil iktibar darinya.
10.Tidak memperdulikan aib-aibnya dan malah menyibukkan dirinya dengan keaiban orang lain.

Thursday, June 3, 2010

Pendapat Abu Bakar As-Siddiq

1. Sentiasa bersikap jujur dengan disetai hati yang bersifat Qannah.
2. Sabar yang sempurna disertai dengan selalu bersyukur. Rasulullah bersabda: Iman yang paling Utama adalah sabar dan pemurah – H.R. Dailami.
3. Sentiasa bersifat fakir dan zuhud kepada Allah SWT.
4. Sentiasa berfikir kepada Allah berserta dengan perut yang kosong.
5. Sentiasa bersedih disertai dengan sifat takut yang berterusan. Rasulullah SAW bersabda: Mencukupi bagi seseorang dengan ilmunya,bila ia takut kepada Allah dan mencukupilah bagi seseorang kebodohannya,bila dia berbangga dengan dirinya. H.R. Baihaqi.
6. Sentiasa zuhud yang disertai dengan sifat Tawaduk.
7. Sentiasa bersifat ramah yang disertai dengan kasih sayang.
8. Sentiasa Cinta kepada Allah Azzawajal yang dihiasi dengan sifat malu.
9. Memiliki ilmu yang bermanfaat yang disertai dengan amalan yang berterusan.
10. Sentiasa beriman dengan Allah SWT yang disertai dengan akal yang sempurna dan tetap.

Tuesday, June 1, 2010

Semalu pun tau malu, inikan pula wanita

Pada suatu hari, Rasulullah s.a.w berjalan-jalan bersama puteri baginda, Saidatina Fatimah r.a. Setibanya mereka berdua dibawah sebatang pohon tamar, Fatimah terpijak pohon semalu,kakinya berdarah lalu mengadu kesakitan.Fatimah mengatakan kepada bapanya apalah gunanya pohon semalu itu berada di situ dengan nada yang sedikit marah. Rasulullah dengan tenang berkata kepada puteri kesayangannya itu bahawasanya pohon semalu itu amat berkait rapat dengan wanita.Fatimah terkejut. Rasulullah menyambung kata-katanya lagi. Parawanita hendaklah mengambil pengajaran daripada pohon semalu ini dari 4 aspek.

Pertama, pohon semalu akan kuncup apabila disentuh. Ini boleh diibaratkan bahawa wanita perlu mempunyai perasaan malu (pada tempatnya).

Kedua, semalu mempunyai duri yang tajam untuk mempertahankan dirinya. Oleh itu, wa nita perlu tahu mempertahankan diri dan maruah sebagai seorang wanita muslim.

Ketiga, semalu juga mempunyai akar tunjang yang sangat kuat dan mencengkam bumi. Ini bermakna wanita solehah hendaklah mempunyai keterikatan yang sangat kuat dengan Allah Rabbul Alamin.

Dan akhir sekali, semalu akan kuncup dengan sendirinya apabila senja menjelang. Oleh itu, para wanita sekalian, kembalilah kerumahmu apabila waktu semakin senja.

Ambillah pengajaran dari semalu walau pun ia hanya sepohon tumbuhan yang kecil.

Steamed Orange for Cough

This method had been tested by many people. One of the best methods to stop cough.


Cut off the top part of the orange, put some salt into the orange, and put back the top part. Steam it 10 minutes and eat all the fresh including the juice at the bottom of the bowl. Taste not very nice but cures your prolonged cough in days.

Cut off a little shelf of top.
Add ¦ teaspoon of salt


Place in a bowl and steam it 20 minute

Finish it

Don't forget to finish the water left in the bowl. Its taste sour and salty, good for cure.

Jika Isteri Menangis

Jika isteri menangis dihadapanmu….“hargai lah ia sblm terlewat…”

Jika seorang isteri menangis dihadapanmu, itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi…Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, kecuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah! Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu.Dia akan menurunkan rasa EGOnya.Wahai suami2, jika seorang istri pernah menangis karenamu, tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian.Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau terpuruk terlalu dalam …Wahai suami2, jika seorang isteri menangis keranamu, tolong jangan menyia-nyiakannya. Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya.Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu. Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya keranamu ?

Apakah keistimewaan perempuan ini ? ”

Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..

TUTUR katanya merupakan KEBENARAN..

SENYUMAN’nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. .

PELUKAN & CIUMAN’nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya..

Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..Dia TERHARU Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya. ..

Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN’nya. .Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN..Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI krn 1 hal…Bahawa “Betapa BERHARGAnya dia”…