My Scrapbook: Overnite @ my house
SweetMuslimah.com

Friday, June 11, 2010

Overnite @ my house

Malam tadi singgah rumah kakak ipar tengok2kan anak2 dia sementara dia ke Sri Lanka. Aku cuba ajak mereka tidur kat rumah aku tp tak sangka lak ada sambutan kali ni, selalu tu tak nak aja. Inilah buat pertama kalinya, Amira, Azim & Aisya datang dan tido kat rumah aku. On the way nak balik rumah tu, Aisya berkali2 ckp seronoknyer nak tido rumah makngah..hehehe..we all pun singgah la ke Family Store, beli aiskrim kon..so masing2 dapat la sorang satu termasuk la aku & hubby pun ikut makan jugak..berulang kali ucap thank you..baik betul bahasa diorang..syok pulak melayan kerenah diorang. Sampai rumah si Aisya asyik nak main geletek2, Azim & Amira gilir2 pulak main games kt facebook sambil tengok Doremon..Amira bercerita bukan main semangat lagi..aku ni angguk2 & ketawa je la..buat macam paham tp sebenarnyer apa pun aku tk paham dia citer tu..hentam saja la labu!! hehe..

Baru aku perasan, Azim ni penakut rupanya..nak masuk bilik air pun tk berani tutup pintu sebab ada tingkap kt belakang tu..tp nak bukak seluar kat luar malu pulak..so camna? last2 aku tunggu la depan pintu bilik air tu..baru la ok..hehe..Dah pukul 11 lebih suruh la diorang tido..ok la masing2 ambik tempat..bukak lampu luar kt meja makan tu..kononnyer nak kasi senang la tido dalam bilik..rupanyer..lampu kena bukak..Azim takut gelap..macam2 hal..so sementara nak tunggu diorang lena aku ni sempat la tengok facebook jap..tp dalam masa tu dok dengar org dok berbisik2, ketawa2..sapa lagi..budak2 bertiga tu la..last2 semua keluar..'tak boleh tido la makngah" hehe.. 

Masa berlalu..hampir kul 12 malam, aku dah mengantuk ni..so tinggalkan hubby la layan diorang pulak.. rebah je badan kat katil aku dah tak sedar apa dah. Pagi tadi bila aku bangun tengok diorang masih lena..rupanya hubby temankan diorang tido, lepas dah lena baru hubby keluar dari bilik tengah tu..seronok juga sesekali ada budak2 kecik kat rumah ni..memang la banyak ragam tapi aku pun dapat belajar dari diorang. Hopefully lepas ni boleh la ajak diorang lagi.. kebetulan pulak sekarang cuti sekolah dan esok pun memang dah plan nak bawa anak2 buah ke Port Dickson, sewa apartment untuk 2 malam, pandai kakak ipar aku ni..sampai hari ni belum bagitau kat diorang plan ni..hehe...aku yang tua ni pun tk sabar nak pergi, inikan pulak budak2. so, hope we will enjoy our time there..it's gonna be our 1st big family outing..best!!

0 comments:

Post a Comment