My Scrapbook: 5 Perkara yang Saidina Omar Hairankan
SweetMuslimah.com

Saturday, February 8, 2014

5 Perkara yang Saidina Omar Hairankan

1-Aku hairan mereka yang ragu dengan keagongan Allah SWT tetapi mereka dapat mengagumi pada kejadian Allah SWT.
2-Aku hairan mereka yang lupa kepada kematian tetapi mereka sentiasa lihat ada kematian.
3- Aku hairan mereka yang mengingkari kekuasaan Allah SWT dalam membangkitkan manusia pada hari Akhirat sedangkan mereka mengakui kemampuan Allah SWT dalam melahirkan manusia.
4- Aku hairan melihat manusia bersungguh-sungguh memakmurkan dunia yang sementara tetapi mereka tidak memakmurkan dunia Akhirat yang kekal abadi.
5- Aku hairan dengan sikap manusia yang amat takabbur di dunia sedangkan semalam dia dijadikan daripada setitik air mani yang hina dan akan mati dalam keadaan kering tak bernyawa.

0 comments:

Post a Comment