My Scrapbook: kenapa pilih shuanghor
SweetMuslimah.com

Sunday, October 11, 2015

kenapa pilih shuanghor

Perkongsian dari Dr. Solha

Assalamualaikum. Bagi sesiapa yg masih belum yakin dgn syarikat shuanghor, meh saya nk citer sedikit maklumat yg disampaikan oleh Patrick smlm. Patrick ni dah 17 tahun buat bisness ni…sgt happy go lucky orgnya and a very down to earth person. Tak percaya bila diberitahu income nya mncapai hampir sejuta RM sebulan… dgn network yg berada di 5 buah negara, empayar nya ini tak perlukan seorg pekerja pun, tak perlukan satu kilang pun, tak perlukan KPI utk dipenuhi dan takde bos yg mengarahkan dia utk buat itu ini. Modal? RM37 je… Hidupnya seharian ialah memberikan HARAPAN JUJUR kpd org yg ditemui ttg kesihatan, penjanaan wang yg tiada limit dan masa yg tidak dikawal oleh sesiapapun melainkan diri seseorg sendiri. Takde KPI pun…

Ok.. yg plg best ialah bila tahu ttg maklumat penyelidikan terkini ttg produk kita. Di Taiwan, yungkien khas utk merawat kanser spesifik sudah dikeluarkn. Taksilap, skg sudah ada yungkien lingzhi khas utk kanser colon, paru-paru dan leukemia.

Prkmbangannya sma mcm di hospital lah. Lingzhi shuanghor juga ….daripada doctor GP biasa (yg merawat keseluruhan masalah kesihatan) dan kini dah ada lingzhi pakar…yg merawat khas utk kanser2 tertentu. Menurut Patrick, dlm species lingzhi kita, ada 200 jenis triterpenoid (agent mengawal radang). Skg kita dah brjaya mengekstrak 9 drpnya…dan ini adalah satu kejayaan yg sgt mahal harganya.

Utk mnghasilkn yk1 pada thn 2011 dulu, 4 tahun pnyelidikan tlh dijlnkan. Satu masa, seluruh ladang yk1 dimusnahkan. Sbb? Mereka dapati sgt susah nk tanam yk1 ni kerana semua serangga yg mmakannya akn jd lbh sihat dan mmbiak lbh byk. Sbb? Mmkn lingzhi yk1 tu, imun system serangga jd lbh kuat…

So mereka bina greenhouse yg sgt bersih dan bebas drp serangan serangga. Dikatakan…sesiapa yg boleh tinggal dlm greenhouse tu, boleh hidup sehingga 120 tahun… penanaman yg sgt professional tu mmbolehkan shuanghor dpt sokongan syarikat insuran. Sbb pihak insuran yakin, produk yg dihasilkan adalah selamat dan bebas drp sebarang toksik

Lagi satu, kata Patrick, jika nk pastikan syarikat kita adalah syarikat yg sgt jujur dan berkualiti, pastikan produk yg dijual adalah dihasilkan oleh syarikat kita sndiri. Syarikat tu punya R&D sendiri. Kebykn syarikat MLM yg lain, serta syarikat2 produk kesihatan/supplemen yg lain, produk adalah diperolehi drp kilang2 lain. Produk dibeli dan kemudian diperbaiki sikit2 dan dijual kpd pengguna (tukar label, tukar nama). Jadi harga brg akn sentiasa berubah mengikut harga daripada syarikat dimana produk itu dibeli. Utk makluman, sgt sedikit syarikat yg boleh buat R&D sendiri. Kebykn yg ada…hanya mengharapkan penyelidikan drp penyelidik2 di universiti2 shj (dgn menaja dan beri geran kpd university berkenaan). Produk2 yg dihasilkan tidak mengalami penambahan kualiti (sbb hanya brgntungan kpd minat universiti).

SH juga mmg tak sibuk nak market/iklan produk. Pernah nmpak nama shuanghor di mana2 tpt pengiklanan? Seposen pun tak dibelanjakan utk meng”gah”kn diri dan produk mereka di khalayak. Kenapa? Pengguna lah shj marketing agent mereka. Dan mereka sgt yakin, sbb produk mereka mmg selamat dan berkesan, pengguna pasti dpt mengalaminya sndiri dan berkongsi dgn org lain.

Dipendekkan citer, sy bersyukur ditemukan dgn produk yg sgt berkualiti ini dan berbangga mnjdi salah seorg “marketing agent” mereka …sbb? Sbb produk ini adalah produk yg JUJUR dalam membantu seseorg utk mencapai sebuah kehidupan yg penuh dgn kualiti dan hikmah.

Prinsip syarikat SH sgt realistic… memberi KESIHATAN, WANG dan FLEKSIBILITI MASA dgn serentak. Semakin matang kita dlm keluarga Shuanghor dan semakin kita tua, 3 aspek tersebut akn lbh mudah dikecapi.  Dan yg sgt best, network yg ditinggalkan setelah pengedar itu meninggal, boleh diwarisi oleh anak2. Bisness ni tak beri “ikan”, tapi beri “joran” utk anak2 yg mewarisi harta kita…Patform utk mereka meneruskan perniagaan ini tersedia dgn mudahnya…

InshaAllah, saya berusaha utk tua dlm keadaan yg sihat, punya cukup wang dan masa utk beribadah dan berehat. Mungkin tidaklah sekaya Patrick, tapi cukup utk tidak menyusahkan anak2 dan org2 sekeliling. Apapun, saya hanya boleh merancang dan berusaha ke arah itu. Selebihnya, saya pasrah dgn ketentuanNya juga. Sbb yg membuka hati ini dan mmberi keberanian utk melalui jln yg ditunjukkanNya itu adalah dtg dari Allah swt jua…Wallahualam.

Ada yg PM sy dh..

Betul ke Patrick tu dpt income sejuta RM sebulan? ...ye, tak mustahil income nya ratusan ribu sbln sbb dia ade 3000+ vm dan 44 diamond dan 4 gold diamond (RM100k keatas sbln)..

Sy nk kongsi satu pngalaman di mana sy menemui seseorg yg jika mengikut ramalan hospital, sudah tidak dpt diselamatkan lagi…

Beliau adalah seorg yg kaya, punya kedudukan yg cukup tinggi, punya anak2 yg berjaya spt beliau… kediamannya? Pd sy …sebuah mahligai indah.

Skg beliau sgt tenat…liver cancer stage 4. Beliau tlh disuruh pulang ke rumah kerana tiada lagi apa rwtn yg boleh diberi oleh hospital. Skg masih brtahan dgn lingzhi…Cuma beliau sgt skeptikal dan curiga dgn produk ini terutama kerananya ianya bersifat MLM. Kali terakhir sy berjumpa (smlm), beliau nmpaknya lebih redha pergi menemui Ilahi, drp ditipu dgn peniaga MLM spt saya.

Sedih sgt… sbb bukan ramaipun org kita berjaya mcm dia. Malangnya, masanya dihabiskan dgn mengumpul wang sampai takde masa utk memahami kesihatan dari sudut yg lbh realistic. Skg beliau takde masa utk faham kesihatan melalui sudut lain selain ubat hospital…dan takkn cukup mampu nk lalui pemulihan (sbb penuh curiga) walau punya wang yg cukup utk beli kesihatan tu balik…

Beliau juga tlh mengarahkn hospital utk buat chemo ke atas liver nya itu…wpun hospital tidak bersetuju dgn cdgnnya itu (chemo hanya akn memusnahkan lagi sel liver sihatnya). Tapi doc ikut juga arahannya. So chemo pun dh dijlnkan, itulah last rawatn yg doc boleh beri. Then, dia di suruh pulang….Liver kwn2…mana ada treatment.

Mngkin disbbkan itu beliau sgt kecewa dgn pergntungan hidupnya selama ini kpd ubat2an …rupanya prgntungannya itu tidak boleh buat apa2 lagi dgn liver nya itu. Baginya…jika hospital pun sudah surrender, pasti tiada apa lg yg boleh mnyelamatkannya. Lingzhi yg sy tawarkn kpdnya? Hanyalah usaha menghabiskan wang nya shj… bersyukur kerana sy tak punya duit yg byk dan kedudukan yg tinggi …sehingga boleh menghalang sy utk memahami alternative. Apapun, semua yg berlaku adalah ketentuanNya. Semua ini ujian bg beliau dan saya.

Inilah yg sy katakana…lingzhi ada lah HARAPAN. Sihat dan Sakit …lingzhi terus beri harapan. Sbb lingzhi terbukti mmberi harapan. Tiada siapa harus kembali kpdNya dlm keadaan berputus asa dan menyerah kalah…

0 comments:

Post a Comment